Krach cestovní kanceláře v zahraničí
Pomoc při krachu cestovní kanceláře, jenž postihl občana České republiky v zahraničí.
V této věci jedná občan České republiky - klient cestovní kanceláře, který byl krachem cestovní kanceláře v zahraničí postižen, příp. osoba blízká.
V případě krachu cestovní kanceláře se může občan České republiky obrátit na představitele cestovní kanceláře (delegáta) či jeho zástupce v České republice.
V případě, že cestovní kancelář není ochotna nebo schopna dále plnit své závazky vůči klientům, případně řešit jejich krizovou situaci, může se občan České republiky obrátit (se žádostí o pomoc nebo o poskytnutí informací aj.) na zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu.
Před cestou doporučujeme - přečíst si informace o cestování s cestovní kanceláří, které naleznete na internetových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.
Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.
Občan České republiky se může obrátit na:
cestovní kancelář - jejího představitele (delegáta) či jeho zástupce v České republice,
svou pojišťovnu,
zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu.
Situaci je možné řešit s místy uvedenými v bodě 08.
Zastupitelské úřady České republiky a Ministerstvo zahraničních věcí České republiky mají nepřetržitou diplomatickou službu, která je určena pro naléhavé a vážné případy.
Nouzové linky jsou zveřejněny na internetových stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky (naleznete je u daného státu, v části "kontaktní český úřad").
Je třeba mít k dispozici doklad totožnosti, z něhož vyplývá, že je žadatel o pomoc státním občanem České republiky.
Dále je třeba doložit voucher, resp. doklad o úhradě služeb zkrachovalé cestovní kanceláře, popř. smlouvu uzavřenou s touto cestovní kanceláří.
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
Za pomoc spočívající v poskytnutí rady, informace nebo zprostředkování kontaktu (za účelem řešení této životní situace) oslovené úřady poplatky nevybírají.
Lhůta pro vyřízení žádosti o pomoc není stanovena.
Pomoc je poskytována tak, aby byla efektivní.
Ostatní klienti zkrachovalé cestovní kanceláře, další zmocněné osoby, např. pojišťovna, různé subjekty turistického ruchu v dané lokalitě, přepravní firmy apod.
Doporučuje se - aktivně usilovat o kontaktování odpovědných pracovníků cestovní kanceláře s cílem jejich veškeré možné součinnosti při řešení situace klientů.
Žadatel o pomoc poskytuje součinnost dle požadavků osloveného úřadu.
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.
Postup zastupitelského úřadu České republiky (při krachu cestovní kanceláře) není upraven konkrétním obecně závazným právním předpisem.
Zastupitelský úřad České republiky postupuje v souladu s ustanoveními Vídeňské úmluvy o konzulárních stycích (ze dne 24. dubna 1963), která je publikována vyhláškou č. 32/1969 Sb., o Vídeňské úmluvě o konzulárních stycích.
Řádné opravné prostředky nejsou stanoveny.
Sankce nejsou stanoveny.
03.08.2015
Bez časového omezení.
Obecní úřad
Sběrný dvůr
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3
1
|
4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Je-li červen mírný, nebude v prosinci mráz silný.
Hromobití v červnu oznamuje pochmurné léto.